Pages

Friday, November 23, 2012

Boikot Mek Donel, makan bubur jagung bleh!

Assalaamualaikum,
'jom boikot mek donel"...kata kak zie...'boleeeeh'..kata kak nik...sebetulnya akak pun dah lama tak makan di mek dee ....mahal!! dengan rege RM 60, belum tentu akak sekeluarga boleh betul2 kenyang..tambahan sekarang akak dah ada pot utk beli berger sedap...hanya beberapa langkah dari tempat akak...ada seorang penjual berger....memang sedap... dok selalu beli kat situ lately, kalau akak malas masak dinner...secara tak langsung dapat jugak menyokong bz orang Islam kan!

tapi bukan mek dee sahaja perlu di boikot...adae senarai yang lebih panjang sebenarnya....boleh pergi ke blog kkida koleksi 1001 resepi utk melihat senarai nya di SINI.........

persoalannya.....Sampai bila kita nak boikot?? sampai Islam menang di Palestin??? boleh kah kita istiqamah?? ....hemmm...jangan hangat2 ta** ayam sudahlah yek!!


hari ni akak buat bubur jagung durian.............akak tak guna jagung fresh, malah akak beli jagung manis ready made.bila dh dekat nak habis bubur tu kitaorang makan...baru akak perasan jagung tuh datangnya dari australia.....bukan kah australia suatu ketika dahulu menyatakan pendirian menyokong amerika dan yahudi?....hemmmm....kalau di lihat, pada industri makanan....industri makanan apa yang di polopori oleh org Islam???? peratusan yang kecil sahja kan.........terasa Islam terlalu kerdil di bumi Allah ini...huhu


oklah ...akak kena bersiap...sudah ada dating dengan my dear pokwo........esok dan lusa sudah ada penuh dgn acara makan2...harap2 tak adalah yg hidangkan koka kola....kalau tak, buat malu kompeni ajerr kan!!
lepas solat tu jangan lupa utk berdoa , moga Islam beroleh kemenangan di Malaysia dan di luar sana.....InsyaAllah.....eerrrrrkkk....tapikan banyak jugak umat Islam yang tak solat kan!!!hemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...habih cam noooo!!!

4 comments:

Acik Erna said...

assalam kaknikja..bubur jagung durian ye..nanti nak buat jugak..tapi nak jagung fresh..hiris sendiri he he..

Kak Nik Ja said...

assalam kak E...tu lah sekali dah pekena bubur jagung doyan akk ari tu..pasti nakkan lagik!!marbeles!

Rohah said...

elok sangat ni Kak Nik, makan hasil tempatan punya, jagung ngan durian gitu..ketepikan MC D..hehe

Kak Nik Ja said...

ye lah rohah...mek dee mahal....!hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...