Pages

Friday, August 23, 2013

RESEPI SUPAYA TAK MENGANTUK...

Assalaamualaikum,

Macammana dengan raya u oals ?? Kak Nik Ja harap semuga ceria2 semuanya kan. KNJ cari jugak gambar2 yang sesuai untuk di paparkan di sini...tapi macam tak berapa berjenis semuanya...kebanyakkan kelabu kelalo belaka...sebab kali ni bukan KNJ yang ambik gambar2 tu.. that's why laa...harapkan photographer2 bidan terjun tu..derang main ikut sedap klik ajerrr...tak di adjust dah kamera tu.. :P
so back to the topic...nak tau tak resepi untuk tidak mengantuk tuh?? tapi sebelum apa2 ..KNJ nak bagi tau apa yang di paparkan di sini haruslah tidak di jadikan habit yek! gunalah bila perlu ajer..

bukan apa..KNJ kekadang tu kesian tengok...terutama pada pemandu2 yang terpaksa memandu long distance yang mengambil masa yang lama..kalau kena waktu kesesakan jalan raya macam balik beraya baru2 ni..terasa cukup azab. bukan itu sahaja kekadang bila memandu dalam keadaan mengantuk...pemandu itu bukan sahaja merbahayakan diri nya sendiri malah nyawa orang lain jugak turut terancam. kalau nak berhenti untuk tidur pun macam tak munasabah kalau kawasan persekitaran di kelilingi hutan belantara...eeei takut jugak. so sebab itulah masa balik ke kampung baru2 ni KNJ lihat ramai yang memandu dalam keadaan kenderaan terhoyong hayang. BaHaya tuh!

Kat sini suka KNJ nak kongsikan apa yang KNJ dan my dear Pokwo praktikkan...tapi baca betul2 ada perkara bukan boleh di buat habit ie di makan setiap masa...cara ini HANYA boleh diGUNA BILA PERLU SAHAJA !

1) kalau nak memandu long distance dan nak berjaga malam menyudahkan tempahan yang banyak :D , bolehlah cuba pengambilan ubat dan supplemen di bawah... sebiji setiap satu bila diri sudah menguap2 gitew! ambil dengan segelas air kosong. lepas 3 jam uaols bolehlah minum kopi kegemaran u oals...So far,apa yang KNJ buat ni Alhamdulillah...memang boleh berjaga sepanjang malam. Badan jugak bertenaga dan segar dan tiada kesan sampingan yang memudaratkan...budak2 tidak sesuai yek! tapi sebelum terai . elok jugak mendapat nasihat dari doktor atau Pegawai Farmasi bertauliah/...

ubat dan supplemen di bawah boleh di dapati di Farmasi2 berdekatan dengan tempat anda !
CoQ 10 tu , KNJ syorkan kalau sesiapa yang sibuk dan selalu tak bertenaga, bolehlah mengamalkan pengambilannya setiap hari.Elok juga tu untuk jantung dan bagi mereka yang cuba mendapatkan zuriat.

Ada banyak brand sebenarnya untuk CoQ 10. pilihlah mana yang sesuai dengan budget uaols. Tak semestinya jenama yang mahal bisa memberi manfaat yang lebih untuk sesetengah orang. untuk mengetahui tentang ubat cafergot dan supplemen CoQ10 tu bolehlah rajin2 kan diri untuk mengoogle!
SELAMAT MEnCUBA !

ambil sebiji setiap satu hanya bila di perlukan !

7 comments:

Qhaifa Nur said...

perlu ambil suplemen...
bagus juga ni..

inahar ali said...

SHRMZB wat KNJ sekeluarga ye!

Kak Nik Ja said...

to Qhaifa Nur:
bagi KNj memang bagus utk megambil supplemen..menambah apa yang kurang di badan

To Inahar Ali:
SHRMZB dari KNJ juga

FnF Simple Life said...

ya setuju coQ10 ni hubby st selalu amek masa kat jepun dulu... enzim ni baik utk jantung dan untuk elak keletihan... even dlm mknan kat jepun contohnye breakfast bar pun diorang letak coq10...tp kat msia tak berapa nak femes kan... laen kali boleh la ambil suppliment ni if nak driving jauh... tq 4 sharing

Kak Nik Ja said...

to FnF:
coQ10 masih ramailagi tidak mengetahui kebaikannya...lagi satu harganya pun agak mahal di malaysia ni..hubby KNJ pun suka jugak makan ni..sebb tak cepat letih!

Acik Erna said...

assalam KNJ..dah laam dah doktor diklinik kesihatan suruh akak pi beli suplemen ni..suruh makan..sebab akak selalu sangat letih tak bermaya.tapi sebab mahal..kadang akak beli makan..kadang berbulan2 top..bila datang letih tu..beli lagi..macam tu la..on off makan..tak mampu KNJ..tapi bila makan tu memang kurang la penyakit letih rasa nak merangkak tu he he..nak jalan pun rasa tak larat..
ni pun dah 2 tahun rasanya tak beli dah..sebab makin mahal..

Kak Nik Ja said...

to kak Erna:
memang mahal ni kak E...tapi brand ni nak kata terlalu mahal pun tak jugak kak E...Rm 85 untuk 60 biji boleh guna 2 bulan...ok jugak!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...