Pages

Wednesday, October 2, 2013

Empat puluh dua...^ ^

Assalaamualaikum,
Apa khabar semua di luar sana...KNJ harap semuanya berada dlm keadaan yg baik lah hendaknya.... KNj ingat nak cuti lama sikit dari menghapdet blog... tapi tangan ni semacam gatal lah pulak nak ketuk2 keyboard yang tulisan huruf2 nya pun dah hampir kabur...

sedar tak sedar 2013 ni dah masuk bulan oktober dah... cepatnya masa berlalu... dan dalam bulan Oktober ni jugaklah officially KNJ dah mencapai usia 42 tahun...beberapa tahun lagi sampailah KNJ ke umur setengah abad.. itu pun kalau masih di panjangkan umur oleh Allah swt.

picture credit to this site !

tunggu punya tunggu...alahai tak de sorang pun bagi KNJ hadiah tahun ni.....mungkin orang dah tak peduli agaknya...haha...kan ...tengok tu...bila dah tuo2 ni memanjang nak sensitif...kalau di ikutkan pemikiran negatif...semua pun nampak negetif ajer lah.... pada hal benda2 lain yang positif banyak jugak

tapi  kalau di fikir kan baik2 secara dengan logik nya.... tak patut pun KNJ dapat hadiah hari ni...KNJ bukannya buat apa2 pun...yang bersusah payah meneran di wad bersalin sepital Kota Bharu kelantan, 42 tahun dulu ialah Mama KNJ...sepatutnya beliau lah lebih afdal dapat hadiah dari KNj, tanda terimakasih KNj pada nya...kan ...tak gitew ! hemmm rindu betul kat mama KNJ.... KNJ rasa sangat beruntung masih punya Mama dan Abah di dunia ni.... sebab mama bukan saja beri hadiah hanya pada harijadi KNJ , malah hari2 pun KNJ dapat hadiah dari Mama.... kata Mama setiap lepas solat , Mama akan mendoakan yang baik2 buat KNJ...bukankah doa seorang ibu itu adalah antara doa2 yang di makbul Allah...untung besar KNJ !

lagi satu....untung jugak hubby kita tak yo yo orr ingat kita punya birthday... sebab bila dia tak ingat, makanya dia tak ingatlah juga yang kita ni dah kertu di mamah usia.....jadi secara psychology nya kita akan senantiasa mudo di pandangan mata dia..pernah beberapa hari lepas POkwo mengadu.... 'Haish... rasa macam baru semalam saya bernikah dengan awak !"... tapi sebenarnya sudah 17 tahun pernikahan kitaorang berlalu...orang yang bertanggungjawab mengijab kabulkan kitaorang pun dah kembali ke Rahmatullah...  (Al-Fatihah buat Ustaz Azizan, mantan menteri besar Negeri Kedah ...moga rohnya di tempatkan di kalangan orang2 yang Allah kasihi... ameeeen ! )

Untung jugak kalau anak2 tak ingat birthday KNJ...sebab kalau mereka ingat...pasti KNJ kena berhempas pulas siapkan kek birthday spesel...dah lah bab2 buat kek dan mendeko kek ni KNJ paling tak pandai lagi lemau...silap2 ari bulan KNJ yang kena 'salut' dengan buttercream , bukanya si kek tuh... :)) baik tok sah gatai cari pasal kan !

KNJ bukan apa...bila dah masuk usia 40-an ni...KNj rasa macam KNJ sudah memasuki zone usia yang berbeza... pemikiran sudah kena berubah....priority kehidupan juga sudah berubah ... dulu terlalu banyak bebanan keduniaan.... selalu fikir macam mana nak kaya dan kaya lagi.... tapi sekrang kena sibuk nak fikir macam mana nak kaya dan saham melambung2 di akhirat sana pulak.... sementara badan masih boleh berfungsi dengan baik walau tidak seperti muda trang tang tang dulu... buatlah sebanyak mana ibadah dan sedekah yang mampu....rugi oooor kalau tunggu last2 minit...lagi pun , kita tak tau umur kita sampai bila...tah esok atau lusa bila dah habis kontrak kat dunia ni...mana boleh kita postpon sama Allah kan

oklah ...so jangan sorok2 malu lah dengan umur kita...umur akan tetap meningkat naik jugak macam rege petrol kat malaysia ni lah...dah naik, tak de harapan de nak turun... :D ..embrace yurself..kerana diri mu begitu berharga... !!

SAlam ceria dari KNJ...panjang lak bebelan KNJ hari ni.... :D

7 comments:

Acik Erna said...

assalam KNJ..selamat ulangtahun kelahiran..
memang panjang betul luahan hati KNJ diharilahir ni..tahniah KNJ..
baru 42 muda lagi tu..akak ni lagi jauh tua dari KNJ tau..12 tahun tua akak ni tau..ce la campurkan 42+12 he he

asyifa mustaffa said...

KNJ selamat mnyambut ulangthun kelahiran...insyallah....moga dipanjangkan umur tuk lebih tingkatkan amal ibadah tu...kan...kita x tau bila ajal kan tiba...jadi...beusaha je la nak tambah kekayaan utuk di sana....

Cheq Sue said...

42... AISHHH muda lagi tu kak... selamat ulang tahun ya, semoga panjang umur murah rezeki bahagia dengan keluarga

MamaFaMi said...

Happy birthday KNJ. Sama birthday dengan anak bujang kita... Sebenarnya kan, tarikh-tarikh istimewa dalam keluarga KNJ ni banyak persamaan dengan keluarga mama... :)

Kak Nik Ja said...

to kak erna:
42+12=54, DI GOSTANKAN=45...hihi muda gak tuh!

to asyifa mustaffa:
terimakasih asyifa..ameeeen moga kebaikan yg sam utk asyifa juga

to cheq sue:
ameeen tq cheq sue

to Mamafami:
tq ma..yelah KNJ pun perasan...macam dijanji2 lak!

hazila said...

Salam KNJ,

Happy birthday.Semoga sentiasa dirahmati olehNya...

Kak Nik Ja said...

to hazila:
tq hazila..moga2 rahmat Allah utk mu jua!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...