Pages

Wednesday, March 20, 2013

Rutin Harian Yang sibuk....

Assalaamualaikum,
pepagi lagi hari Kak Nik Ja (KNJ) sudah sibuk....uruskan Mak Cik nih....pergi balik, pergi balik Jabatan Immigeresen di seremban tu , tah tak tau brape kali dah....tapi permohonan utk visa Mak Cik ni masih belum lulus lagi...Akak pun dah nak naik semput dah , daki tangga  loyer opis berulang kali....loteeeeh!!
mak angkat


tengah hari pulok..pergi jemput mak cik ni dari sekolah...tah hape2 membebel pot pet pasal sekolah...tapi yang pasti, mak cik ni tak nak makan nasik hari ni...hanya nak makan buah...Akak pun zusss...pergi cari buah...gebuk, gedebuk, gedebak di supermarket....jam dah  menunjukkan hampir pukul 3 ptg.....cepat2 dah nak balik umah


lepas solat Zohor,buat kerja rumah skit..pukul 4 ptg , Kak Nik sudah capai kunci kereta again lah.....sekali lagik...zaaaaas...nak kena jemput Pak cik dibawah nih.....
along hadi

' Umi ! Along tak paham kerja sekolah lah..nanti Umi tolong ajarkan yek, biologi, fizik, math tambahan...bla, bla, bla!"....hemmm jadi cik gu lah pulok kita nih nanti , bila balik umah.

dalam pukul 7 petang....rumah jadik bertambah riuh....Mak cik di bawah ni pulak balik...macam2 cerita....yang paling pening ..cerita pertambahan bilangan admirer di sekolah.....:D...waduh...!
kakak tiffah

lepas magrib...kena layan pak cik ni pulok....layan borak......pot, pet, pot pet....sedar2 dah pukul 2 pagi!! nak buat macam mane..memasing kaki borak....17 taun kawin pun , tak pernah habis borak...:)
alamak...bukan pak cik ekkk! pak cik ni KNJ pinjam, tumpang jadik 'penyeri majlis'...:D
pak cik ni nampak je garang..tapi hati baik..hihi!

esok..seawal 5.30 am....bermulalah hari baru...tetapi masih menten dgn rutin yang lama.....! sibuk...tapi KNJ suka saat2 yang sibuk itu...saat2 yang penuh bermakna dalam hidup ku! Alhamdulillah!
hari ni hanya sempat masak lauk hi jerrr.....lauk2 campak2...perabih stok.....asal boleh di makan...sedap gak..laju jer tambah nasik...haha

so KNJ dah kenyang......uoals??? sila 'bersilat' di dapur sendiri yeh!!
bye!

2 comments:

Rohah said...

rutin kak..hhehe..smoga dipermudahkan harian kita...Amin..

Ct NoArizah Aris said...

Masakan campak2 tu yg paling sodap ..plg ponting takdo pembaziran makanan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...