Pages

Monday, November 14, 2011

Makan at PJ......Syed Bistro!

beberapa hari lepas ,  mokwo ke shah Alam melawat adik bongsu mokwo sambil2 mengambil barang2 yang mama mokwo kirim dari kelantan

sampai di Shah Alam , di apartment adik mokwo pun sudah pukul 9.30 pm...borak punya borak ( mak nenek punya borak mana boleh sekejap2 ) dah pukul 11.30pm...tak sedar..kesian pokwo...tekun dan sabar menunggu di dalam keretanya...ye lah takkan pokwo nak masuk apartment tu yang di penuhi dengan anak2 dara cun2...segan dan tak manislah !!

dalam perjalanan balik..hari sudah semakin larut malam....perut kami bila berkeroncong minta di isi...al maklumlah kami masih belum makam malam lagi sebenarnya...plan asal nak ajak my sis makan sama tapi dia tak nak lah pulak ...sakit perut katanya sebb pekena tapai siang tadi

kami nih kalau bab2 tempat makan memang tak tahu menahu nak kemana...bosan sudah nak makan fast food sokmo...akhirnya pokwo masuk ke area PJ. dalam benak mokwo, kira nak makan steak kat PJ hilton jer..tapi mengenangkan banyak juga nasihat yang kami terima supaya berhati2 pabila makan di Hotel kerana masaalah status halal haram nya...so niat asal di batal sahaja...

PJ nih banyak restoran dan kedai...tapi yang susahnya ialah utk mendapatkan parking space.....kawasan parkingnya sungguh sempit dan tersangat limited.....setelah beberapa kali 'tawaf' di situ akhirnya berjaya jugak pokwo buat side parking..yang tersangat sukar ( kalau mokwo..mokwo kira kirim salam je lah..memang haku fail side parking!! )
pic credit to Anjang Blog...tq!

 kami terpaksa berpuas hati dan berlapang dada utk makan di Syed Bistro Restoran ( lokasi sebenar Restoran nih...sungguhlah mokwo tak tahu coz minda tengah mamai masa tuh...tapi kalau tak silap near PJ Hilton area)...kami order 1 pinggan nasi kambing bukhara for pokwo (mewah dengan daging kambing, telur sebiji dan acar timun) , 3 keping roti naan, 1 ketul ayam tandoori, 1 ketul ayam madu, 1 pinggan nasi kandar lauk kambing kari ...dua air suam, 2 air ais kosong dan 2 teh tarik....makanlah kami anak beranak, mungkin sebb terlalu lapar laju jerr kami makan ...atau makanan kat sini memang sedap!! mintak maaflah ...gambo tak dek..sebb terlalu kebulur...lupa langsung nak 'posing2'...:))

pic credit to catzcafe..tq!

 Biarpun dalam pukul 1 pagi, manusia masih penuh di Restoran nih.... selesai sudah makan..2 keping roti naan... berbaki tak habis  dan terpaksa di 'taa pau'...bila time nak bayor...mokwo macam tak percaya jekk....beberapa kali mokwo menggosok mata yang terasa kelat2 dek mengantuk....rupa2nya...semua nya berharga RM 38.50...murah (errrrk bagi mokwo lah)!! inilah meals yang kami makan di KL secara kenyang dengan harga yang begini murah....sebelum balik mereka memberi bungkusan roti naan tadi...ternyata kuah kari 2 jenis yang di sertakan bersama cukup banyak dan juga terdapat beberapa ketul daging kambing..with no extra charges!!

Alhamdulillah rezeki...kami pulang dengan cukup puas hati dan kenyang perut !! setelah di buat 'post-mortem' tentang harga tuh...rupa2 nya tahu lah kami.....harga yang murah tuh kerana air yang kami order hanyalah sekadar air suam dan ais kosong...berbanding dengan makan2 sebelum nih yang selalu akan di sertai dengan  fruits juices... u ols nampak kan...next time kami sure order air kosong jelah...bukan apa,.. memang mokwo baru nak mula mengamalkan minum air suam selepas makan...itulah tabiat yang lebih healthy  sebenarnya, yang di pandang remeh oleh orang ramai......anak2 pun nampaknya sudah mula suka dengan habit sebegini.....biarlah orang nak kata tak dek kelasszz kerr...sengkek ker...plain water is the best drink ever for the human body !!

so oklah..mokwo pen off sini dululah yeekk!! next time, mokwo akan tunjukkan apa yang mokwo 'kutip' di Shah Alam sana....daaa...have a smashing great day everyone!!!

5 comments:

Chik Mimi said...

restoran ni saya pernah pergi area KJ,kalau tak salah,suka dengan cara mokwo minum air suam lepas makan heheh mmg healthy kan pastu boleh jimat poket:)

K.Nor said...

laaa mokwo, apasal tak ajak k.nor join sorang? tak mahal sgt kalau tambah sorang lg kan.. k.nor dgn cik abg pun suka order air suam jer time makan nasi lg best sambil dpt bersihkan ruang dlm mulut :)

ibundo said...

salam mokwo...
bundo datang nak join makan-makan.

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

nampak cam sedap je :)

lapor nenhgok makanan mlm2 camnih, hihihi

Kak Nik Ja said...

to chik mimi:
memnag betul tuh...lagi satu leh awet muda !!hihi

to kak nor:
akak..kita hantar bau je lah...!!

to ibonda:
boleh3x no hal...errrk..bayo sendirik ekk!:)

to yna:
memang sedlah yna..mokwo baru 1st time makan dah berkenan!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...