Pages

Saturday, February 27, 2010

bantatlah pulok??!!!

roti nasik yg dibuat dlm keadaan mengantuk lagi mnegidamkan bantal peluk dlm pukul 3 pagi gitu..huhuh..kes tak dan nak tunggu doh naiklah nih..lagi pun guna bahan pun serba serbi sejuk sebb baru wak keluar dr freezer...tepung roti sejuk, butter sejuk, air sejuk, nasik sejuk..hahah




tapi dr segi rase tak mengecewakan lah memang sedap dan mengeyangkan..biarpun bantat, roti nih cukup sedap bila dah distim.....mokwo tengok orng lain buat semua naik gebu elok jeh!...next time nak buat waktu tengahari lak...when everything is hot..hahah




klik kat sini untuk resepi! mokwo ceduk dr blog hana..tapi asal2 nye nampak dr blog kakchik..tq ladies!!





muffin yg terhasil taklah keras..tapi sedikit kering dan bantat..kes tak cukup cecair dlm adunan..dah lepas buat tu baru terperasan yg telur mokwo saiz C..haha patutlah...pumpkin yg di stim pun dah jadik kering, kes lama bebenor dok bertapa dlm freezer tuh..so instead of pumpkin puree, mokwo guna dessicated pumpkinlah kot..anyway rasenye sedap gak..sambil pekena kopi panas..bantat pun bantatlah..! terpaksa minum air lebih skit sebab tercekik! hikhikhik!




resepi klik kat sini yeh!~




1 comment:

kakchik said...

salam mokwo.
bantat pun bantatlah... asalkan boleh dimakan dan rasanya sedap. kakchik tengok roti tu nampak macam kek je.
kakchik pun kalau buat roti suka buat roti nasi. ikut resepi dari hana juga.

p/s: malam ni nak gi tengok wayang bersama tokguru. hari ini dlm sejarah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...