Pages

Sunday, July 31, 2011

aku Rindu PADAMU !!


Assalamualaikum kepada sahabat, dan sekalian pembaca yang di hormati

Marhaban Ya Ramadhan....rindunya pada bulan Ramadhan..bulan penuh barakah dan kemuliaan..bulan yang istimewa dalam Islam dan jugak sungguh istimewa bagi mokwo personally...bulan di mana pintu2 taubat, pintu2 Rahmat di buka, syaitan di rantai..doa2 di makbul...bulan di mana badan juga cukup ringan untuk mengerjakan ibadah kerana sudah di tarbiyyah siang nye dengan berpuasa...bulan yang mempunyai satu malam yg Allah jadikannya lebih baik dari 1000 bulan......

so kepada semua muslimin dan muslimat ..jangan lepaskan peluang keemasan yang hanya muncul setahun sekali  dalam hidup kita...sama2lah kita pulun memperbanyakkan ibadah dan sedekah.....tahun hadapan pertemuan dengan Ramadahan Al- MUBARAK masih belum tentu..!

mokwo sekarang betul2 menghambat masa...sedar tak sedar hampir seminggu dah mokwo tak update blog nih... minggu lepas cukup sibuk...dan masuk bulan puasa nih pun sudah begitu banyak rancangan dan aktiviti2 tersedia...di tambah dengan si kakak yang bakal menduduki perperiksaan UPSR tak lama lagi....so kita nak buat 'tak amek pot' pun tak leh.....perhatian kenalah bagi pada kakak......mulut mokwo pun banyak betul pot pet, pot pet...kekadang terasa teramat letih..tapi di sebab kan amanah Allah itu (anak2 ) harus di urus dengan baik... so kena teruskan jua ! Moga Allah permudahkan..InsyaAllah!

hari nih biarpun pepagi lagi hujan sudah membasahi bumi..mokwo rase sungguh lapang dada...Along Hadi di benarkan pulang ke rumah..jadi nya dapatlah kami sekeluarga menyambut pertama Ramadhan bersama..Alhamdulillah !..saat ini mokwo teringatkan mama n papa mokwo..pastinya zaman kecil2 dahulu, di  mana mokwo 7 beradik berlingkung mengelilingi meja makan untuk berbuka, cukup2 memeriahkan papa n mama juga..tapi bila dah besar masing2 harus teruskan dengan kehidupan dengan haluan masing2..nak berkumpul seperti dahulu jadi almost impossible kerana semua dok jauh2......timur , barat, utara, selatan, dalam negeri..luar negeri pun ade...rindu nya daku pada ukhuwah yang lalu!

anyway. sebelum mokwo mengundur diri..mokwo ucapkan kepada semua muslimin dan muslimat..selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak, banyakkan 'makanan' untuk rohani kita dan semoga ibadah kita di terima Allah dengan baik..InsyaAllah !

6 comments:

Acik Erna said...

Assalam mokwo..selamat menyambut ramadhan al mubarak.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Mokwo..selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak

Trying To Be Muslim.. said...

Assalamualaikumwbh Sis…
Ayu ingin mengucapakan selamat menyambut ramadhan. Semoga kita sama2 memanfaatkan bulan yang penuh rahmat, keampunan dan yg dijanji dijauhkan dari neraka ini oleh NYA. Mohon maaf jika ada tersalah, terusik, terkata dan terbicara yang mungkin ada menyakiti selama ini.:)

Have a blessed and contented Ramadhan for u and family…Amen.

Kak Nik Ja said...

to acik erna, atie, ayu:
terima kasih banyak2..mokwo juga mendoa kan muga ramdhan ini Allah limpahkan penuh RahmatNya pada kalian jugak

Granny Hani said...

salam mokwo,
dah nak masuk subuh ni..harap2 dah bersahur tadi.

Ayu said...

Assalam mokwo,
salam ramadan & selamt berpuasa juga buat mokwo & family..harap ramadan ini penuh barakah buat keluarga mokwo ya..insyaallah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...