Pages

Wednesday, November 7, 2012

Dalam Kicap ada......

Assalaamualaikum,
weeeeiii...dalam kicap ada kicap lerr....tak tau lah kalau u oals dapat benda lain....:D
dari ari tuh sampai ke hari nih baru Kak Nik boleh terbeli kicap...mana tak nya asal akak nak keluar  jek....cruuummmm...hujan dah turuuuuuun, angkat kain di jemuuuuran ...walhal kedai jual kicap tu hanya beberapa puluh tapak jek dari umah akak.....emmmmm di sebb kan akak phobia ujan, last2 akak suruh Along Hadi redah ujan beli....kesian Along Hadi kena hujan, bawak payung tak nak, tak macho katanya......tapi dia semcam punya hepi. agaknya seronok dapat main hujan...amek kesempatan lah tuh......bertuah punya budak!!


malam semalam mama akak telipon, katanya adik akak yang baru kawin hari tuh, mabuknya semakin menjadi2...makan ape pun muntah, sudahnya tekanan darahnya mula menurun, kepala seakan pusing dan perut memulas2 sakit kerna gastrik teruk....akak nasihatkan terus di bawak ke sepital...tapi mak yong tu tak nak....haaaihh, anak manja tul asyik nak berkepit bawah ketiak mama...:)...

tapi kalau semakin teruk terpaksa kena pujuk2 pergi sepital lah, boleh lah msukkan drip...haaaii tah bila lah nak beransur hilang mabuknya tuh...dah masuk 4 bulan, mabuk masih tak reda......kasihan nengokkan

masa akak ngandung dulu akak mabuk jugak...tapi semabuk-mabuk akak, akak boleh makan...cuma akak tak leh masak langsung...ok lah jugak...akak boleh beli nasik di kedai...
kalau pokwo outstation akak jadik tak brapa nak makan, menu yang paling selera ialah nasi berlaukkan kicap...heran tul, macam mana keadaan pregnancy kita boleh mempengaruhi, selera , fizikal dan mentality kita...orang kata pengaruh pembawakkan budak....hemmm mungkin ada benarnya....mungkin sebb itulah Along Hadi hantu kicap....:)...kulit dia pun kalau berjemur kerap kali , jadik nak sama mcm kcap jugak...:)) kulit jenis cepat hangus!!

pulut panggang preggie 8 bulan..hihi..gumuk2 buat senang habeh


berbalik pada resipi hari ini, pulut panggang yang ni  akak buat beberapa minggu lepas, akak guna inti segera ajer ie srunding ikan yang di beli oleh mama akak di kota bharu...serunding ni kalau kena dgn rezki memang dapat yg sedap punya...kalau tersalah beli....dulu , kak nik pernah dpt yg hapak baunya! so hati2 lah yek, pastikan anda terai skit sebelum beli atau beli ditempat2 yg kita dah pernah beli sebelum ni.....

kalau nakkan resepiya boleh pergi ke blog Ayu CBS...itu hari dia sudah murah hati berkongsi...cuma pada pulutnya itu akak suka campur dgn gula dan bunga cengkih bagi manis skit dah baunya pun wangi...oklah klik2 ke SANA yek......! jumpa lagi...InsyaAllah!

3 comments:

Acik Erna said...

Assalam Nik Ja..sama lah macam akak masa mabuk dulu..masak tak noleh..makan laaagi tak boleh..keluo masuk wad je..beratus2 boto dripp masuk..sampai bengkak..sampai doktor ugut nak cucuk kat kaki pulak he he..
akak belum pernah cuba buat pulut panggang sendiri..biasa beli je..nasib kena yang sedap serunding nya..

mama sara nur said...

assalam kak Nik
sedap kicap ni, sy makan kari mesti cari kicap, laksa pun taruk kicap he he mkn dgn nasi pun sodappp ha ha
alahai siannya adik Kak Nik tu, sy dulu ank pertama teruk jg nasi x mkn langsung masak lglah muntah terus , yg mkn roti canai je samai kurus kering masa tu
tp msk 3 bln sil suh makan Salindah alhamdulillah br ok tau
pulut panggang pun sy suker he he

Granny Hani said...

Biar lah orang nak cakap apa pun, di meja makan saya botol kicap mesti ada..dulu, sekarang dan selamanaya....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...