Pages

Monday, September 17, 2012

Mokwo to Kak Nik Ja....lebih manis kan!

Asssalaamualaikum,
salam bahagia mokwo hakak ucapkan....ni saja je nak buat pengumuman bahawasanya nama nickname mokwo, akak tak akan guna lagi...tetapi telah di ganti dengan nama Kak Nik Ja yek!

Hakak amek keputusan nih memandangkan setelah bertemu mata dgn blogger2 yang lain, terasa kekok pulak nak bahasakan diri ini dgn nama 'mokwo'...sebab selalunya akak akan bahasakan diri akak sebagai Kak Nik atau Nik saja.....so akak rasa eloklah akak tuko ajerlah nickname tuh...bunyi lebih manis dan awet mudo mesra gitew !!!!!

tu lah kan...masa memula blogging tu, tak tau langsung nak letak name apa2, sebb blogging pun suka2 ajer...tak tau pulak ade orang yang baca tulisan mokwo akak nih yang kekampungan dan lagi buta IT.
tetapi lama kelamaan akak mula dapat ramai kenalan baru, dapat menimba ilmu yang banyak dari blogger2 lain...yang berkongsi minat yang sama, sekepala, baik2 belaka dan sudi memberi komen2 yang baik2 atas coretan akak....memang akak cukup senang dengan ukhuwah yang sebegitu...jadi diri ni terasa tidak keseorangan menghadapi pahit manis sebuah kehidupan...thanks to my readers n my friends !!!

so kalau ada dalam komen kalian, terbit nama nickname Kak Nik Ja...itu adalah mokwo yang dulu ekk...punyai rupa paras  dan warna kulit yang sama...cuma nama saja berbeda! lebih muda...:D

in adalah ikon dulu2, yang di lukis oleh JiYa Si Gembala Kamben!!hihi




salam berbobok untuk semua...daaaa!! ...mata akak udah ngantuk.....zzzzzzzzz!

6 comments:

mama sara nur said...

assalam...kak Nik Ja
sedap dan manis namanya he he
sy tgh tayang biskut makmur resepi kak Nik Ja
sedappp tq ye
c/p diblog sy wat rujukan akan dtg

Kak Nik Ja said...

assalam mama...:D...aduh akak memang lah minat sekuk mak mur tu,,,ari nih akak ingat nak buat...tapi terlalu sibuk...tq mama sudi cuba resepi akak...akak sgt2 berbesar hati!

ibh_sue said...

Asslmkum Kak Nik Ja.
Dua2 nama ni sedap ja pd sue. Mesra gitu.
Lepas ni boleh tuko icon pulak ya kak. Tuko nama pun tp orgnya tetap sama. Yang masak2 pun org yg sama jg kan. :D

Acik Erna said...

Assalam..haa..baru la manis gitu he he..ada yang tanya akak tau..macam orangnya 'mokwo' tu..akak kata..mudaaa sangat lagi manis gitu..oo ye ke..katanya..
dah molek dan cantik dah nama ni..mula2 ingat orang baru yang komen..nasib baik..ikon nya kenal..sebeblum baca n3..dah baca ni faham dah ..ok..jumpa lagi nik ja ye..he he

Kak Nik Ja said...

walaikumussalam ibh sue.....name mokwo akak suka jugak...nak tuko ikin pun udah dlm perancangan dah...yg masak2 pun sama yang tukang makan pun sama gak!!:)

Kak Nik Ja said...

assalam kak...hok aloh kak..kita mane ade mudenya..mak cik yg lebih tua dari kita di sini semunay panggey kite kak...hahaha...tapi eloklah tuko...senang skit jadi tak kekok bila di luar sana nanti...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...