Pages

Tuesday, January 5, 2010

kaki oh kaki

today, i'm not gonna talk about food n recepi..hanya nak share experience yg aku alami sejak dekat 4 bulan lepas. so it all begun with the wrong kind of shoes and too much of running here n there. tak perasan yg tapak kasut aku dah haus licin. so after that tumit kakiku startlah berdenyut2 seperti di cucuk duri sembilu.


berjalan, naik tangga skit, hatta masa bangun dr tido pun, kesakitan nye MasyaAllah...DIa aje yg tau. so what is the best thing to reduce pain? of course, pain killer right..jadiknye ari2lah aku amek painkiller yg strong as below:




tapi. aku nih bukan jenis yg rajin makan ubat. so klau tak makan ubat tu , berdiri skit kaki aku dah naik kebas semacam nak buat ape pun tak boleh. kat dapur tu aku letakkan kerusi, soaku takyah nak berdiri lame2. tapi usaha ku maseh sia2. sakit menjelma seperti biase.

then satu ari, adeorg rekemen aku dgn pembalut kaki nih. mahal jugak!tapi dek tak tahan sakit dah , aku try pakai jugak. Alhamdullilah, pakai dlm 1 jam je, 50% of my pain gone!

well !sekarang walaupun tak 100% hilang sakit,at least aku dah boleh buat activity kegemaran ku seperti masak n makanlah , ape lagi!!!!! i feel so relief!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...