Pages

Tuesday, January 26, 2010

cokodok jagung

hehe..inilah cokkodok mokwo yg paling cun...tak pernah jadik bulat elok..asal bleh mkn udahle..
sebenonye cokodok nih spesies mutant nye!! hahaha...(cokodok pun dan jadi mutant zaman skrang)...inilah hasil cross breed resepi kak nor gganu + palatable (treat n trick) +ayu (curlybabe)..tulah sapa sruh tak salin resepi betul2...main ingat2 lupa..nak harapkan otak yg dah hampir separuh abad nih nak ingat semua..mane blehkan...!
asal2 nak baut kodok jagung ala kak nor, tapi tengokkan ade tpg atta..so buh le..ade telur sebijik, buh lagi...ade water roux...pun mokwo antam buh gak...! godeh2 goreng...ehhh lembut mulus jek!!! tak mcm ckodok yg biase mokwo buat..klau dah petang cam nih alamat masuk bakul sampah lah..sebb dah keras kejong...tapi klaau kat kedah, kaedah mokwo nih depa panggil kaedah 'caca merba'...lantak hanglah!!
disini mokwo linkkan resepinye yg asal dan lebih sopan utk semua.....
cekodok jagung version nor gganu (here)...and cekodok version palatable yg dah diubah suai oleh ayu (here)

3 comments:

kakchik said...

tak kisahlah mokwo, memang betul, asal boleh makan sudah.
asal sedap mesti nak tambah lagi kan.

mokwonik said...

heheh kakchik, cokkodok mutant nih bleh tahan gak lah rasenye! tapi klau nak bg mkn kat tetamu malulah tak senonoh ghupernye!!

K.Nor said...

hihihi...
mcm2 ada!! water roux pun ada ya.. tak per la janji sedap kan.. meh sket nak rasa :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...